Helgen som gått

I fredags var det den första dagen som kändes som sommar!  På jobbet gick vi och åt frukost vid ett bageri i närheten och satt ute i solskenet (ja vi fick flytta oss in i skuggan pga värmen redan vid kvart över åtta)

(null)

På natten mot lördagen regnade det dock, stackars de som cyklade Vätternrundan då, och på morgonen var det mulet. Kastade om mina planer och passade på att förmiddagsfika med Syss och mamma på ett litet nyöppnat fikaställe i en blomsteraffär.

(null)

Väl hemma bytte jag om och fixade färdigt grinden i staketet.

(null)

Vädret blev soligt och fint och jag åkte upp till sommarparadiset för att klippa och trimma. Blev svettig och tänkte doppa mig men det blåste en hel del och så gick kvigkalvarna i hagen vid badstranden så jag avstod. Fick fika hos bror istället.

(null)

På kvällen blev det grillat hos Syss med familj.
Avslutade med en cachingtur, en helt ny cache med läskigt tema.

(null)

(null)


Det fina vädret fortsatte på söndagen och jag var på gudstjänst. På eftermiddagen röjda jag på baksidan och fyllde på singel runt friggebod mm. 

(null)

Pausade för fika i solen vid poolen när Syss kom på besök för att hämta singel till sin altan. Glass smakade bra och det var riktigt varmt så jag badade i poolen och läste i solen en stund efter att hon åkt. Kvällen avslutades med grill och bokläsning på altanen.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0