Arbetsresa och återbesök

I veckan var jag på ett möte på Uppsala universitet med en arbetsgrupp för Mellansverige. Jag åkte tåg då det känns vettigast när man åker ensam, dock tar det lååång tid. Startade tidigt och passade på att svara på Mail, läsa dokumentet mm på resan.

(null)

Väl framme tog jag en fika på Espresso House och lyxade med en saffransbulle, deras, lätt värmda, är otroliga.

(null)

Jag promenerade genom centrum och då jag hade lite tid passade jag på att besöka ett gammalt antikvariat 

(null)

Och tände ett ljus i domkyrkan. Tände det för de mina med bön om ett bra år. Är sju år sedan jag var där och tände ett ljus för K, och allt kom över mig med stor kraft. Promenaden tog mig förbi platser som är så starkt förknippade med vår tid i Uppsala

(null)

Vi hade vårt möte med mycket intressanta diskussioner och intensivt jobbande. Sen promenad tillbaka till stationen och Sushi i väntan på att tåget skulle gå.

(null)

Många timmar senare landade jag hemma och  gick direkt i säng. Givande dag men det tar på krafterna att vara på resande fot. Kanske också mötet med känslorna tog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0