En påsk som inte blev som planerad

På långfredagens morgon gjorde jag mig klar för att fara ner till Jönköping. Vi planerade årets första grill till lunch och utflykt för eftermiddagsfikat med hela familjen innan jag, äldsta dottern, sonen,  Arvid och Vera skulle på HV71s matchen, den avgörande.
Men fick ändra om då måendet inte var helt bra hos äldsta dotterns familj. Det blev god påsklunch med lax och hjortronsås hos yngsta dottern och Alfred. 

(null)

Lite senare åkte vi till Uvaberget för att fika Maris kaka 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vacker utsikt och skönt att vara ute i friska luften.  Jag och sonen åkte sedan och levererade påskägg och påskpresenter till Äldsta dottern och barnen. Det kändes så tråkigt att inte kunna stanna kvar och fira påsk som planerat och så fel att lämna dem.

(null)

(null)

Jag och sonen åt kvällsmat på ChopChop och det blev en lugn kväll i soffan.
Lite påskfrukost fick det bli även om det inte blev äggmålning och pannkakor.

(null)

Tillbringade påskafton med att titta på nya Ronja Rövardotter serien och njuta i trädgården den stund solen var framme. På kvällen blev det lite påskbuffé med räkor, ägghalvor och annat gott hos Syss och Håkan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0