Valborg och första maj

Slutade lite tidigare från jobbet då det var strålande sol och varmt för första gången på evigheter. Gjorde några små inköp på vägen hem och fixade sedan med kompostgaller som jag klippte till för att hålla undan katter som går under altanen och använder  det som toalett.

(null)

(null)

Sen var jag bjuden på grillat hos Syss. På väg dit såg jag att de samlades för mc-kortege till Valborgsfirande i grannkommunen. Syss och jag åkte dit och kollade lite, funderar hur bilister tänker som måste ges sig in mitt i kortegen, kan man inte vänta några minuter?!

(null)

Efter god grillmat orkade ingen ge sig ut och titta på nått firande utan det blev ett avsnitt av Boligkjöp i blinde, Norge innan jag tog kväll.
1:a maj med strålande sol! Tvättade lakan och hängde ute på tork.

(null)

såptvättade trallen

(null)

och städade och gjorde i ordning den inglasade delen.

(null)

Sen pausade jag i solstolen medan jag lyssnade på ljudbok.

(null)

Lite mer trädgårdsfix och sen en sen eftermiddagsfika med Bror vid ett café 

(null)

Slöade sen i hängmattan innan det var dags att gå in och ta kväll. Härligt att lägga sig i nytvättade lakan!

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0